Portfolio


Er is niets geselecteerd. Maak een keuze.

Math Penguin

Een iPhone/iPad app waarmee kinderen rekenen kunnen oefenen.
Kies een onderdeel, los de som op en laat de pinguin naar het antwoord springen.

JEE-W, Concept, illustraties, programmeren

Brandweer Quiz

Een Instagram quiz voor de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond.
Beantwoord de vragen door je hoofd de juiste kant op te draaien en ontdek, door de juiste antwoorden te geven, wat jouw brandweerrang is.

MCW, Concept, vormgeving, programmeren

Wonders of the Ocean

Vier AR installaties als onderdeel van een tentoonstelling in de IFC Mall in Hong Kong.
Met behulp van een touchscreen en een webcam komt een levensgroot model van een blauwe walvis tot leven.

MCW, programmeren

Mosquito Smash

Een spel voor Instagram.
Ga met je mobiel op onderzoek naar de irritante muggen die om je heen vliegen. Zie je er één?
Tik erop en ga opzoek naar de volgende.

JEE-W, Concept, vormgeving, programmeren

Santa's Jigsaw Puzzles

Een iPad puzzel app met als thema Kerst.

JEE-W, Concept, illustraties, programmeren

The Story of Edam Cheese

Voor 'The Story of Edam Cheese' heb ik twee games gemaakt. De eerste is een koemelk game, waarbij je zo goed mogelijk een koe moet melken door beurtlings in de uiers te knijpen.
Het tweede spel is een puzzel om het kaasmaak proces uit te beelden.

JEE-W, Programmeren

Batteryworld

Een illustratie voor de landingspage van Batteryworld, een site waarop je verschillende spelletjes kon spelen.

MCW, Illustratie

The Dinosaur hunt

Een iPhone/Android AR-app voor Studio City, Macau.
Zoek de verschillende dinosaurus pootafdrukken, scan de pootafdruk (marker), maak een foto van jezelf naast een levensgrote dinosaurus en deel deze met je vrienden.

MCW, Programmeren

Clown Bassie filter

Voor museum Vlaardingen hebben ik een
'Clown Bassie' Instagram filter gemaakt om de tentoonstelling 'Bassie en Adriaan, een schat aan herinneringen' te promoten.

MCW, Concept, Programmeren

'Kruispunt Rotterdam' Jukebox

Voor de tentoonstelling 'Kruispunt Rotterdam' in het Wereldmuseum Rotterdam heb ik een touchscreen applicatie gemaakt waarmee 3 personen tegelijk de Kaapverdische muziek top 5 van drie artiesten kunnen beluisteren.

MCW, Programmeren

Paling rook game

Voor het Palingmuseum in Harderwijk heb ik een spel gemaakt met Unity3D waarmee de bezoekers van het museum zelf paling kunnen roken.
Bezoekers lopen in drie stappen het rookproces door en moeten letten op het vuur, de temperatuur, de rook etc.

MCW, Programmeren

De slag om de Grebbeberg

Beleef de slag om de Grebbeberg aan de hand van gps-route app. Tijdens deze wandelroute kom je langs bijzondere locaties waarvan je een melding krijgt als je er bij in de buurt bent.
Door middel van beeld, audiofragmenten van oud-strijders en een animatie van de slag kom je meer te weten over deze historische locatie.

MCW, Concep, illustraties

Brandbelevings woning

Voor de Veiligheidsregio Rotterdam is een AR applicatie ontwikkeld waarmee bezoekers in een 'verbrande' woning op zoek kunnen gaan naar de oorzaken van brand.
De bezoeker scant met een tablet de markers, ziet hoe de brand onstaan is en hoe dit voorkomen
kan worden.

MCW, Programmeren

Space Pivot

Een iPhone game. Ontwijk de meteorieten die op je afkomen terwijl je met je ruimteschip door de ruimte vliegt.

JEE-W, Concept, illustraties, programmeren

Kinderboek

Een aantal (preview) illustraties gemaakt voor een kinderboek.

JEE-W, Illustraties

De Peutingerkaart

Via een infozuil kunnen bezoekers van het Katwijks Museum meer te weten komen over de Peutingerkaart.
Een Romeinse soldaat heet je welkom zodra je binnenkomt, nodigt je uit om de quiz te spelen en geeft feedback op je gegeven antwoorden.

JEE-W en Xi-Digital, Concept, illustraties, programmeren

It giet oan!

Een iPhone app die je kan gebruiken tijdens de Friese Elfstedentocht.
Gebruik de app om grappige en/of handige Nederlandse zinnen te vertalen naar het Fries.

MCW, Concept

Plantenhalletje

Een logo voor de 'online' plantenwinkel 'Het Plantenhalletje' (Logo en schets).

JEE-W, Ontwerp

'Katwijkse' schilders

Illustraties van enkele schilders die in Katwijk gewerkt hebben.
Deze illustraties zijn gebruikt in een introductie video van het Katwijks Museum.

JEE-W en Xi-Digital, Illustraties

Feyenoord Museum

Een applicatie waarmee je je eigen sterrenteam kan samenstellen. Selecteer een speler (periode, positie en/of achternaam) en voeg hem toe aan jouw team. Als het team compleet is kan de bezoeker het team via een e-mail verzenden.

MCW, Programmeren

Informatiezuilen Paleis het Loo

In een aantal zalen van Paleis het Loo staan informatiezuilen (de Kapel, de schilderijengalerij etc.) waarop bezoekers extra informatie (tekst, foto en/of videofragmenten) kunnen vinden over de voorwerpen/schilderijen in die ruimte.

MCW, Programmeren

Monster Scanner

Een iPhone app die het makelijker moet maken voor kinderen om te gaan slapen zonder bang te zijn voor 'monsters' in hun kamer.
Verjaag de monsters, scan de kamer en besproei de kamer met anti-monster spray!

JEE-W, Concept, illustraties, programmeren

Passen en meten

Een badkamer installatie 'puzzel/spel' gemaakt voor de Stichting Sanitair

MCW, Concept, illustraties, programmeren

Jingle Balls AR

Een iPhone AR game. Zoek een plek voor de kerstboom. Start het spel en zorg er voor dat de kerstballen niet uit de boom vallen.

JEE-W, Concept, illustraties, programmeren

Katwijkse Bomschuit

3D model van een Katwijkse Bomschuit. Gebruikt in een videoproductie voor het Katwijks Museum.

JEE-W en Xi-Digital

Veilig toegang tot het spoor

Een reeks illustraties voor de website 'Toegang Tot Het Spoor'. De illustraties werden gebruikt bij de uitlegteksten en bij de toetsing van de deelnemers.

MCW, Illustratie

Hackroom

Voor een escape room in Parijs hebben we een 'hackroom' ontwikkeld. Bezoekers moesten op drie verborgen schermen puzzels, met aanwijzingen in de kamer, oplossen om codes te vinden waarmee ze een mainframe computer konden 'hacken'.

MCW, Concept, programmeren

AR Dinosaurus skelet

Een demo app (iPad) waarmee met behulp van AR-techniek een dinosaurus skelet opgebouwd word. Eerst verschijnen de spieren over het T-rex skelet. Vervolgens zie je de huid over de spieren groeien en als laatste verschijnt de omgeving en komt de dinosaurus tot leven.

MCW, Programmeren

Happy Easter Puzzles

Een iPad puzzel app met als thema de paashaas.

JEE-W, Concept, illustraties, programmeren

Running Crew Mullerpier

Een logo ontworpen voor de hardloopgroep 'Running Crew Mullerpier'.

JEE-W, Ontwerp

Het 'Straatje van Vermeer'

Waar heeft de Vermeer zijn bekende straatje geschilderd? Op een grote kaart van Delft (4x touchdisplay) konden de bezoekers van Museum Het Prinsenhof bewijsstukken van verschillende locaties bekijken en zelf beoordelen of dat de juiste locatie was van het 'Straatje van Vermeer'.

MCW, Programmeren

Heymanstest

Voor de tentoonstelling 400 jaar wetenschap (RUG400) hebben we de Kubus van Heymans gedigitaliseerd.
Bezoekers konden aan de hand van vragen hun persoonlijkheidskarakters ontdekken en vergelijken met historische figuren.

MCW, Programmeren

'Watt 'n Zooi' games

Hoe veel afval produceer je, welke producten zijn geschikt voor recycling?
Met een aantal spellen voor de 'Watt 'n Zooi' website hebben we geprobeerd jongeren te leren nadenken over afval en verspilling.

MCW, Concept, illustraties

Leren noteren

Een iPad app voor kinderen om de positie van noten op een notenbalk te leren begrijpen.
Schuif de noten op de juiste plaats net zolang totdat het liedje klopt.
Zo leert hij of zij spelenderwijs een notenbalk
te begrijpen.

JEE-W, Ontwerp, programmeren

About

Ik ben werkzaam bij MCW Studio's en ben daar o.a. verantwoordelijk voor:



Daarnaast ontwerp en programmeer ik iOS games, (kinder) apps en Oculus Quest applicaties en games.


In mijn vrije tijd doe ik aan hardlopen (trainer), snowboarden, duiken, reizen.


Contact

Naam: Jan-Willem van der Plas

Woonplaats: Rotterdam, Nederland

E-mail: j.vanderplas1@chello.nl of info@jee-w.nl

Mobiel: 06 187 06 946