


Math Penguin
Een iPhone/iPad app waarmee kinderen rekenen kunnen oefenen.
Kies een onderdeel, los de som op en laat de pinguin naar het antwoord springen.
JEE-W, Concept, illustraties, programmeren


Brandweer Quiz
Een Instagram quiz voor de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond.
Beantwoord de vragen door je hoofd de juiste kant op te draaien en ontdek, door de juiste antwoorden te geven, wat jouw brandweerrang is.
MCW, Concept, vormgeving, programmeren






Wonders of the Ocean
Vier AR installaties als onderdeel van een tentoonstelling in de IFC Mall in Hong Kong.
Met behulp van een touchscreen en een webcam komt een levensgroot model van een blauwe walvis tot leven.
MCW, programmeren



Mosquito Smash
Een spel voor Instagram.
Ga met je mobiel op onderzoek naar de irritante muggen die om je heen vliegen. Zie je er één?Tik erop en ga opzoek naar de volgende.
JEE-W, Concept, vormgeving, programmeren




Santa's Jigsaw Puzzles
Een iPad puzzel app met als thema Kerst.
JEE-W, Concept, illustraties, programmeren




The Story of Edam Cheese
Voor 'The Story of Edam Cheese' heb ik twee games gemaakt. De eerste is een koemelk game, waarbij je zo goed mogelijk een koe moet melken door beurtlings in de uiers te knijpen.Het tweede spel is een puzzel om het kaasmaak proces uit te beelden.
JEE-W, Programmeren

Batteryworld
Een illustratie voor de landingspage van Batteryworld, een site waarop je verschillende spelletjes kon spelen.
MCW, Illustratie






The Dinosaur hunt
Een iPhone/Android AR-app voor Studio City, Macau.
Zoek de verschillende dinosaurus pootafdrukken, scan de pootafdruk (marker), maak een foto van jezelf naast een levensgrote dinosaurus en deel deze met je vrienden.
MCW, Programmeren

Clown Bassie filter
Voor museum Vlaardingen hebben ik een 'Clown Bassie' Instagram filter gemaakt om de tentoonstelling 'Bassie en Adriaan, een schat aan herinneringen' te promoten.
MCW, Concept, Programmeren


'Kruispunt Rotterdam' Jukebox
Voor de tentoonstelling 'Kruispunt Rotterdam' in het Wereldmuseum Rotterdam heb ik een touchscreen applicatie gemaakt waarmee 3 personen tegelijk de Kaapverdische muziek top 5 van drie artiesten kunnen beluisteren.
MCW, Programmeren




Paling rook game
Voor het Palingmuseum in Harderwijk heb ik een spel gemaakt met Unity3D waarmee de bezoekers van het museum zelf paling kunnen roken.Bezoekers lopen in drie stappen het rookproces door en moeten letten op het vuur, de temperatuur, de rook etc.
MCW, Programmeren



De slag om de Grebbeberg
Beleef de slag om de Grebbeberg aan de hand van gps-route app. Tijdens deze wandelroute kom je langs bijzondere locaties waarvan je een melding
krijgt als je er bij in de buurt bent.
Door middel van beeld, audiofragmenten van oud-strijders en een animatie van de slag kom je meer te weten over deze historische locatie.
MCW, Concep, illustraties



Brandbelevings woning
Voor de Veiligheidsregio Rotterdam is een AR applicatie ontwikkeld waarmee bezoekers in een 'verbrande' woning op zoek kunnen gaan naar de oorzaken van brand.
De bezoeker scant met een tablet de markers, ziet hoe de brand onstaan is en hoe dit voorkomen
kan worden.
MCW, Programmeren



Space Pivot
Een iPhone game. Ontwijk de meteorieten die op je afkomen terwijl je met je ruimteschip door de ruimte vliegt.
JEE-W, Concept, illustraties, programmeren



Kinderboek
Een aantal (preview) illustraties gemaakt voor een kinderboek.
JEE-W, Illustraties






De Peutingerkaart
Via een infozuil kunnen bezoekers van het Katwijks Museum meer te weten komen over de Peutingerkaart.Een Romeinse soldaat heet je welkom zodra je binnenkomt, nodigt je uit om de quiz te spelen en geeft feedback op je gegeven antwoorden.
JEE-W en Xi-Digital, Concept, illustraties, programmeren




It giet oan!
Een iPhone app die je kan gebruiken tijdens de Friese Elfstedentocht.
Gebruik de app om grappige en/of handige Nederlandse zinnen te vertalen naar het Fries.
MCW, Concept


Plantenhalletje
Een logo voor de 'online' plantenwinkel 'Het Plantenhalletje' (Logo en schets).
JEE-W, Ontwerp





'Katwijkse' schilders
Illustraties van enkele schilders die in Katwijk gewerkt hebben.
Deze illustraties zijn gebruikt in een introductie video van het Katwijks Museum.
JEE-W en Xi-Digital, Illustraties




Feyenoord Museum
Een applicatie waarmee je je eigen sterrenteam kan samenstellen. Selecteer een speler (periode, positie en/of achternaam) en voeg hem toe aan jouw team. Als het team compleet is kan de bezoeker het team via een e-mail verzenden.
MCW, Programmeren



Informatiezuilen Paleis het Loo
In een aantal zalen van Paleis het Loo staan informatiezuilen (de Kapel, de schilderijengalerij etc.) waarop bezoekers extra informatie (tekst, foto en/of videofragmenten) kunnen vinden over de voorwerpen/schilderijen in die ruimte.
MCW, Programmeren




Monster Scanner
Een iPhone app die het makelijker moet maken voor kinderen om te gaan slapen zonder bang te zijn voor 'monsters' in hun kamer.
Verjaag de monsters, scan de kamer en besproei de kamer met anti-monster spray!
JEE-W, Concept, illustraties, programmeren



Passen en meten
Een badkamer installatie 'puzzel/spel' gemaakt voor de Stichting Sanitair
MCW, Concept, illustraties, programmeren



Jingle Balls AR
Een iPhone AR game. Zoek een plek voor de kerstboom. Start het spel en zorg er voor dat de kerstballen niet uit de boom vallen.
JEE-W, Concept, illustraties, programmeren


Katwijkse Bomschuit
3D model van een Katwijkse Bomschuit. Gebruikt in een videoproductie voor het Katwijks Museum.
JEE-W en Xi-Digital



Veilig toegang tot het spoor
Een reeks illustraties voor de website 'Toegang Tot Het Spoor'. De illustraties werden gebruikt bij de uitlegteksten en bij de toetsing van de deelnemers.
MCW, Illustratie




Hackroom
Voor een escape room in Parijs hebben we een 'hackroom' ontwikkeld. Bezoekers moesten op drie verborgen schermen puzzels, met aanwijzingen in de kamer, oplossen om codes te vinden waarmee ze een mainframe computer konden 'hacken'.
MCW, Concept, programmeren






AR Dinosaurus skelet
Een demo app (iPad) waarmee met behulp van AR-techniek een dinosaurus skelet opgebouwd word. Eerst verschijnen de spieren over het T-rex skelet. Vervolgens zie je de huid over de spieren groeien en als laatste verschijnt de omgeving en komt de dinosaurus tot leven.
MCW, Programmeren




Happy Easter Puzzles
Een iPad puzzel app met als thema de paashaas.
JEE-W, Concept, illustraties, programmeren

Running Crew Mullerpier
Een logo ontworpen voor de hardloopgroep 'Running Crew Mullerpier'.
JEE-W, Ontwerp






Het 'Straatje van Vermeer'
Waar heeft de Vermeer zijn bekende straatje geschilderd? Op een grote kaart van Delft (4x touchdisplay) konden de bezoekers van Museum Het Prinsenhof bewijsstukken van verschillende locaties bekijken en zelf beoordelen of dat de juiste locatie was van het 'Straatje van Vermeer'.
MCW, Programmeren






Heymanstest
Voor de tentoonstelling 400 jaar wetenschap (RUG400) hebben we de Kubus van Heymans gedigitaliseerd.
Bezoekers konden aan de hand van vragen hun persoonlijkheidskarakters ontdekken en vergelijken met historische figuren.
MCW, Programmeren










'Watt 'n Zooi' games
Hoe veel afval produceer je, welke producten zijn geschikt voor recycling?
Met een aantal spellen voor de 'Watt 'n Zooi' website hebben we geprobeerd jongeren te leren nadenken over afval en verspilling.
MCW, Concept, illustraties






Leren noteren
Een iPad app voor kinderen om de positie van noten op een notenbalk te leren begrijpen.
Schuif de noten op de juiste plaats net zolang totdat het liedje klopt.
Zo leert hij of zij spelenderwijs een notenbalk
te begrijpen.
JEE-W, Ontwerp, programmeren






Katwijks Museum gametafel
Een interactieve game tafel voorhet Katwijks Museum met twee spelen: 'Schelpen zoeken' is een zoekspel waarbij je ook meer te weten komt over de schelpen van de Noordzee en 'Wat is het?' een quiz waarbij je de functie van oude Katwijkse voorwerpen moet raden.
JEE-W, Concept, vormgeving, programmeren
Naam: Jan-Willem van der Plas
Woonplaats: Rotterdam, Nederland
E-mail: info@jee-w.nl
Mobiel: 06 187 06 946